Mode

Deze nieuwe trui van Puma lijkt wel heel sterk op een ander ontwerp

Print
Deze nieuwe trui van Puma lijkt wel heel sterk op een ander ontwerp
Sportmerk Puma heeft een nieuwe trui in het gamma. Het gaat om een wijnrood exemplaar met rits en oranje accenten. En laat dat nu net het model en de kleuren zijn van de truitjes die medewerkers moeten dragen in de Britse supermarktketen Sainsbury’s.

Een compilatie bewijst dat de twee truien bijna identiek zijn, alleen is die van het sportmerk iets meer oversized. Mensen op Twitter vinden de gelijkenissen dolkomisch en berichtten over het nieuwste ontwerp, dat onder meer te koop is via Asos, met een hoog prijskaartje.

“Waarom zou je 70 pond (94,59 euro) willen betalen om eruit te zien alsof je boodschappen scant aan de kassa?”, vraagt een twitteraar zich af. Ook de opmerking dat personeel bij Sainsbury’s betaald krijgt om in de outfit rond te lopen, duikt hier en daar op.

Het is niet de eerste keer dat modemerken inspiratie vinden bij dagelijkse items. Eerder dit jaar maakte het Franse luxelabel een handtas die als twee druppels water op de shoppingtas van bij Ikea leek. Het grootste verschil? Het prijskaartje. De designertas kost zo’n 1.695 euro, een Frakta-tas haal je bij de Zweedse meubelketen voor 60 cent.

Niet te missen