Mode

Luxemerk Balenciaga kiest voor gezinnen als model

Print
Luxemerk Balenciaga kiest voor gezinnen als model
Het Franse modehuis Balenciaga pakt in zijn nieuwste campagne niet uit met topmodellen, maar met echte gezinnen. Moeders, vaders en kinderen stellen de nieuwste collectie van het luxemerk voor.

Wie we nieuwe campagne ziet, zal geen bekende gezichten herkennen. Ook een glimlach is nauwelijks te bespeuren, want de gelegenheidsmodellen staren bijna allemaal star in de lens van fotograaf Robbie Augspurger. Die laatste had het decor voor de shoot trouwens erg sober ingericht. De mensen poseerden ofwel voor een plant, een aardkleurige muur of met een trompet in de hand.
 


De nieuwste lijn van het merk, dat onlangs werd verkozen tot het populairste ter wereld, focust volledig op de normcore. Met die term worden ‘normale kleren’ bedoeld. Van oversized T-shirts tot jeansbroeken met een hoge taille: de kledij lijkt recht uit de jaren 90 te komen. In de collectie zitten ook veel stuks met een plastic afwerking en creaties met een eenvoudige asymmetrische snit.
 

Niet te missen