Vliegtuigpassagiers zitten “tien uur in de hel” door defecte luidspreker

Print

Vliegtuigpassagiers zitten “tien uur in de hel” door defecte luidspreker Video: Twitter

Enkele Britse reizigers willen hun tripje naar Las Vegas zo snel mogelijk vergeten, nadat ze meer dan “tien uur in de hel” doorbrachten op het vliegtuig dat hen naar de Verenigde Staten bracht. De passagiers moesten urenlang naar een zoemend geluid luisteren dat door een defecte luidspreker galmde, toen een zuurstofmasker plots naar beneden was gevallen. De misnoegde reizigers konden echter niet rekenen op de luchtvaartmaatschappij en kregen slechts twintig dollar aangeboden toen ze een klachtenformulier invulden.

Het moest eind oktober een ontspannend reisje naar Las Vegas worden voor de 26-jarige Nicole Lightbody en haar nicht, maar de vlucht naar de Amerikaanse staat Nevada begon echter in mineur voor heel wat passagiers. Een zuurstofmasker dat naar beneden was gevallen, had blijkbaar schade berokkend aan een luidspreker, waardoor het ding om het kwartier minstens vijf minuten zoemde.

“We konden ons niet ontspannen door het geluid”, aldus Lightbody. “De cabin crew probeerde alles te doen om het ongemak te verhelpen, maar het we zaten eigenlijk tien uur in de hel.” Verschillende passagiers vroegen een ander plekje om aan het irritante geluid te ontsnappen en het vliegtuigpersoneel deelde koptelefoons uit, maar het gezoem werd steeds luider.

“Een ramp”

Na urenlang in “de hel” te hebben doorgebracht, vulde Nicole een klachtenformulier in, hopend op enige vorm van compensatie om de vlucht snel te vergeten. Luchtvaartmaatschappij British Airways bood de Britse vrouw echter slechts een cadeaubon van twintig dollar aan, wat naar eigen zeggen als “een klap in het gezicht” aanvoelde. Lightbody publiceerde de beelden die ze in het vliegtuig filmde afgelopen week op sociale media, waar ze al talloze keren werden gedeeld. “De vlucht op 26 oktober was een ramp”, schreef ze bij de video. “Zeven dagen na mijn klachtenbrief en nog steeds geen antwoord.”

Een woordvoerder van British Airways verontschuldigde zich voor de “tien uur in de hel” die de passagiers meemaakten en verklaarde dat het “een tijdelijk probleem was met de luidsprekers”, dat snel werd verholpen. “Slechts een klein deel van de passagiers had er last van”, aldus de woordvoerder. “Onze ervaren cabin crew deed er ook alles aan om de passagiers gerust te stellen nadat één zuurstofmasker naar beneden was gevallen.”