Tomorrowland krijgt eigen postzegel

Print
Tomorrowland krijgt eigen postzegel

Foto: Geert Van de Velde

Brussel -

Postbedrijf bpost heeft vrijdag de nieuwe postzegelcollectie 2018 voorgesteld. Naast vaste terugkerende thema’s speelt bpost in op de jongerencultuur met postzegelblaadjes speciaal voor Tomorrowland en rond Street Art. Child Focus krijgt een eigen postzegel naar aanleiding van het 20-jarig bestaan van de organisatie. Dat meldt bpost vrijdag in een persbericht.

In de nasleep van de zaak-Dutroux werd Child Focus in maart 1998 opgericht, op initiatief van ouders van vermiste en vermoorde kinderen. Al twintig jaar zet het centrum zich in om vermiste kinderen en jongeren terug te vinden en elke vorm van seksuele uitbuiting van kinderen tegen te gaan. Naar aanleiding van die verjaardag krijgt de organisatie op 12 maart 2018 een eigen postzegel.

Tomorrowland, een van de meest spraakmakende festivals, krijgt op 11 juni een eigen uitgifte. Op het postzegelblaadje, met speciaal verguld effect, komt ook de slogan “Live today, Love tomorrow, Unite forever”.

Bpost komt met een speciaal postzegelblaadje rond straatkunst, met werk van onder andere Bonom (Brussel), Luikenaar Sozy One en de Gentse artiest ROA.

Verder voorziet bpost een uitgifte met een overzicht over de Belgische biercultuur. De Smurfen, die 60 jaar bestaan, krijgen een eigen postzegel in retrostijl.

Tomorrowland krijgt eigen postzegel
Foto: BELGAONTHESPOT