Studio 100 wil Vlaams verenigingsleven duwtje in de rug geven

Print
Studio 100 wil Vlaams verenigingsleven duwtje in de rug geven

Hans Bourlon (links) en Gert Verhulst (rechts) van Studio 100 Foto: Photo News

Brussel -

Studio 100 is in zee gegaan met Trooper, een start-up die consumenten, Vlaamse verenigingen en online shops met elkaar in contact brengt. Als een consument via Trooper een digitale aankoop doet, dan duidt die een vereniging aan en geeft de onlineshop een deel van de kostprijs aan de vereniging.

Trooper is een digitaal platform waarmee consumenten geld inzamelen voor hun favoriete vereniging door online te shoppen. De start-up uit Grimbergen is al een tijdje bezig, vooral regionaal, maar zocht een grote partner om de dingen nog grootser aan te pakken. “Na het rijden van de kermiskoers moet je de Ronde van Vlaanderen rijden. Dan zijn er meer middelen nodig. Trooper heeft bijvoorbeeld een grotere website nodig die duizenden verenigingen aankan. Dat wil Studio 100 mee faciliteren. En wij vonden het een geweldig idee, omdat het eenvoudig is en helemaal van deze tijd.”

Per aankoop van 100 euro geeft de onlineshop ongeveer 5 euro aan de vereniging. Volgens Bourlon biedt Trooper alleen maar voordelen voor de verenigingen. “Het kan de clubkas spekken en de vereniging nog beter doen functioneren.” De topman van Studio 100 roept ook bedrijven op zich aan te sluiten bij Trooper. “Het kan webshops dynamiseren.”

Het entertainmentbedrijf uit Schelle heeft zich aangesloten bij Trooper omdat het de Vlaamse verenigingen een duwtje in de rug wil geven. “Het verenigingsleven is de maizena van Vlaanderen, het is wat ons mensen onder elkaar verbindt.”