Antwerpse reder steunt nu ook Antwerps jeansmerk Eat Dust

Print
Antwerpse reder steunt nu ook Antwerps jeansmerk Eat Dust

Keith Hioco en Rob Harmsen van Eat Dust. Foto: JHS

Antwerpen -

Christian Cigrang, een Antwerpse reder bekend van de scheepvaartgroep Cobelfret/CLdN, vergroot zijn inbreng in de modewereld. Hij schaarde zich achter het Antwerpse jeanslabel Eat Dust. Daarover bericht De Tijd woensdag. Christian Cigrang zelf geeft geen commentaar bij het nieuws.

Samen met zijn broers leidt Cigrang bedrijven rond de grote Belgisch-Luxemburgse scheepvaartgroep CLdN, met daaronder het bekende Cobelfret.

Naast die maritieme kant staat Cigrang nog volgens de krant ook bekend als een groot kunstminnaar, met een groeiend belang in de modesector, waarin hij miljoenen zou investeren. Zo zou hij zowat 20 jaar geleden als mecenas ontwerper Raf Simons mee hebben helpen groeien. Ook zou hij een van de drijvende krachten achter de renovatie van het Modenatie-gebouw zijn, dat nu onderdak biedt aan het Modemuseum.

Naast eerdere steun voor onder andere BEN, A.F. Vandevorst, Yang Li, Kim Mee Hye, Crest & Co en WeberHodelFeder, heeft Cigrang zich een tijd geleden ook achter Eat Dust geschaard. Dat valt in officiële bekendmakingen te lezen.

Hoewel het vaak wordt geassocieerd met de motorwereld, is denimlabel Eat Dust veel meer dan dat. Zeven jaar geleden startte het merk heel klein in Antwerpen. Ondertussen is het bekend tot in Los Angeles en zijn bekende rocksterren er fan van. Het Antwerpse jeanslabel had eerder onder meer The Black Keys-zanger Dan Auerbach als klant.

Wat te doen in Antwerpen