80-jarige man die geëlektrocuteerd werd overleden

Print
80-jarige man die geëlektrocuteerd werd overleden

De congreshal van Jehova’s Getuigen in Bornem. Foto: tdk

Bornem -

De 80-jarige man die eind vorige week een stroomstoot van 15.000 volt kreeg toen hij een hoogspanningscabine reinigde, is aan zijn verwondingen overleden.

Roger B. uit Antwerpen was al een hele poos vrijwilliger bij de congreshal van Jehova’s getuigen in Bornem. Vorige week vrijdag opende de klusjesman de hoogspanningscabine op het terrein van de organisatie. Hij wou het stof weghalen met een stofzuiger. Daarbij heeft hij wellicht de installatie met het toestel geraakt en kreeg hij een stroomstoot van 15.000 volt.

Een andere aanwezige in het gebouw alarmeerde de hulpdiensten. Zij dienden Roger B. ter plaatse de eerste zorgen toe en brachten hem over naar het ziekenhuis van Sint-Niklaas. Daar bezweek de man dinsdag aan zijn opgelopen verwondingen.

Omdat de hoogspanningscabine een privécabine van Jehova’s getuigen was, was er een sleutel ter beschikking in het gebouw. Elektriciteitsleverancier Eandis benadrukt dat het levensgevaarlijk is om een hoogspanningscabine binnen te stappen. U kunt er zelfs een stroomstoot krijgen zonder iets aan te raken.

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio