Fit & Gezond

Bloemen op nieuw lintje van Pink Ribbon

Print
Bloemen op nieuw lintje van Pink Ribbon

Foto: Pink Ribbon

Brussel - De nationale organisatie Pink Ribbon, die borstkanker bestrijdt, heeft gisteren haar campagne afgetrapt met de voorstelling van een nieuw lintje. Dat is er dit jaar eentje met bloemenprint.

In ons land bestaat Pink Ribbon tien jaar, en voor de derde keer stelt de organisatie een lintje voor waarmee mensen borstkanker­patiënten kunnen steunen. Na Natan-ontwerper Edouard Vermeulen en juwelenontwerpster Christa ­Reniers, was het dit jaar aan bloemenkunstenares Nele Ost om het te ontwerpen. “Het lintje is in camouflagekleuren, omdat je borstkanker niet ­altijd herkent. Maar de boodschap is dat je borstkanker niet moet wegstoppen”, zegt ­Geysen. Het lintje staat centraal in de oktobercampagne – oktober is Internationale Borstkankermaand – die dit jaar vooral het belang van preventie benadrukt. Het lintje kost 3 euro en is vanaf 9 september te koop in zo’n 1.250 winkels.

Niet te missen