Eerste pop-up markthal is in oktober al een feit

Print
Eerste pop-up markthal is in oktober al een feit

De indrukwekkende Oude Vleeshalle. Foto: Dirk Vertommen

Mechelen - Mechelen krijgt begin 2018 zijn eigen markthal in de Oude Vleeshalle. Dat viert sp.a tijdens het weekend van 21 en 22 oktober met een tweedaagse pop-up Mercado.

“We hebben met sp.a Mechelen hard gewerkt om dit vergeten historische plek opnieuw op de kaart te zetten en de mogelijkheden ervan te tonen. We zijn dan ook heel blij dat onze mercado van vorig jaar Kevin Goos en Veronique Smolders heeft getriggerd om de stap naar een definitieve markthal te zetten”, zegt fractieleidster Caroline Gennez.

Van de nieuwe eigenaars mogen sp.a Mechelen en Curieus de hal nog een keertje gebruiken. Ze slaan opnieuw de handen in elkaar om het monument twee dagen lang om te toveren tot een ‘foodie-hemel’ met een hoofdpodium voor de Mechelse handelaars.

"De zaal wordt groter"

“De zaal ondergaat kleine verbouwingen en wordt groter. Er zullen dit jaar ook workshops zijn. En we werken samen met nog meer Mechelse handelaars die authentieke producten en lekker eten en drinken centraal zetten. De Mercado 2.0 wordt nog meer een unieke beleving”, vertelt mede-organisator Karla Celis.

“Deze Mercado zet Mechelen op de kaart als een culinaire, ondernemende en creatieve stad”, zegt Gennez nog. Handelaars die geïnteresseerd zijn om deel te nemen, kunnen contact opnemen met Karla Celis op 0473/86.47.10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio