Maak kennis met Thor, de kat met dezelfde manager als Astrid Bryan

Print
Maak kennis met Thor, de kat met dezelfde manager als Astrid Bryan

Foto: evb

Maak kennis met Thor. Drie jaar, goed voorzien van poten en oren en met een pelsje dat blinkt van zachtheid. Thor is een kater. Thor is wereldberoemd. Ook al slijt hij zijn dagen slapend en spinnend in een huis in Meerbeek, toch kennen ze hem van Kuala Lumpur tot L.A. Het is zo’n gang gegaan met zijn beroemdheid dat hij sinds kort een manager nodig heeft: dezelfde als Astrid Bryan, excuseer, Coppens.

De hele wereld is gek op Thor. Hij heeft 127.000 actieve volgers op Instagram en nog eens 18.000 op Facebook. Veel doet hij daar niet voor. Zijn baasje Rani Cucicov, een 21-jarige studente Rechten aan de KULeuven, maakt geregeld foto’s van hem en post die op sociale media. “In het begin deed ik dat voor de lol. Familie en vrienden vonden het leuk.”

En toen ontdekte de Amerikaanse website Bored Panda Thor. Bored Panda is een wereldwijd fenomeen met zijn filmpjes van katjes of hondjes. Toen zij een item over Thor op hun site plaatsten, ging het dak eraf, zegt Rani. “Hij is een hype geworden op het internet. Behalve studeren doe ik heel de dag bijna niets anders meer dan bezig zijn met Thor en zijn berichten opvolgen. Elke dag post ik een nieuwe foto. ” En elke dag stijgt het aantal volgers.

Het gaat zo’n vaart met de beroemdheid van Thor dat het Antwerpse marketingbureau The Kube – dat ook Astrid Bryan in portefeuille heeft – zich ermee is gaan bemoeien. “Hij is zo’n fenomeen dat we niet anders kunnen dan Thor in ons bestand op te nemen. Hij is het eerste huisdier in onze database”, zegt Inge Olesen van The Kube. “Het aantal actieve volgers blijft maar stijgen, het is niet bij te houden. Hij is écht een influencer, net zoals Astrid Bryan dat is.” Dat betekent: als Thor een product aanprijst, is dat van onschatbare waarde voor de producent. En dus wordt Thor het gezicht van een webwinkel.