Xenarjo lanceert sociaal netwerk rond lifestyle

Print
Xenarjo lanceert sociaal netwerk rond lifestyle

Xenarjo lanceert sociaal netwerk rond lifestyle

Mechelen - Vanaf september krijgen sociale netwerken als Facebook en Netlog er een broertje bij. Xenarjo lanceert een platform voor alles wat met (gezonde) voeding en bewegen te maken heeft.

123feelfree heeft de ambitie om een netwerk uit te bouwen met partners als restaurants en ziekenhuizen. Ook Markant, de Koninklijke Maatschappij voor Dierkunde van Antwerpen (KMDA), de PIVA-hotelschool en de VRT stappen mee in het verhaal.

Consumentenonderzoek

123feelfree wil een instrument zijn om de consument te helpen in het kluwen van producten, maaltijden en alle vormen van beweging. Anders dan andere projecten die veeleer louter educatief of informatief blijven, gaat het concept uit van het consumentenonderzoek.

”Eenderde van de Vlamingen heeft moeite met gezond eten, tweederde komt niet toe aan genoeg bewegen en de consument kan productverpakkingen niet juist lezen. Maar 123feelfree wil niet de zoveelste calorieënteller zijn of de zoveelste keer de gezondheidsgeboden in de maag splitsen”, zegt Nathalie Bekx, onderzoeker van Bexpertise, bij de lancering van 123feelfree in Mechelen.

Recepten

”Het platform zal instrumenten bevatten zoals recepten, dag- en weekschema’s, shoppinglists en een restaurantwijzer. Maar ook ideeënboekjes, een voordeelkaart en ’Walkie Talkie-babbelwandelpunten’ om mensen samen aan het bewegen te zetten. Alles wordt medisch en wetenschappelijk onderbouwd”, verduidelijkt Leen Gysen, CEO van Xenarjo.

Op 1 september wordt de Nederlandstalige versie gelanceerd, op 1 november volgt de Franstalige versie en op 6 december komt er ook een Arabische versie uit, met specifieke focus op Halal-voeding.

Bart ROGGEMAN

www.123feelfree.be

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio