Abercrombie & Fitch stopt met kleren voor 'mollige' vrouwen

Print
Abercrombie & Fitch stopt met kleren voor 'mollige' vrouwen

Abercrombie & Fitch stopt met kleren voor 'mollige' vrouwen

De Amerikaanse kledingketen Abercrombie & Fitch zal voortaan geen kleren voor 'mollige' dames op de markt brengen. Het merk stopt immers met het maken van kleren boven maat large en broeken boven maat 40/42. Misschien eerder een bedenkelijke keuze als je weet dat in de Verenigde Staten, waar het merk gevestigd is, ruim 67 procent van de doelgroep maatje 44 heeft.

Het kledingmerk kwam al eerder in opspraak doordat enkel mooie en slanke verkoopsters zich mogen aanmelden voor de sollicitatierondes. Verder staan voor de meeste Abercrombie & Fitch-winkels jonge en afgetrainde jongens met bloot bovenlichaam de klanten op te wachten.

Directeur Mike Jeffries wil enkel mooie en slanke klanten in zijn winkels. Vanaf nu moet dus niet enkel het personeel maar ook het klantenbestand de perfecte looks hebben. Volgens Jeffries mogen mensen die niet in een maatje 36 passen, niet geassocieerd worden met zijn werk.

Archieffoto